Onlinespel som sociala mötesplatser

I Medierådets rapport Världen som spelplan – gränsöverskridande i onlinespelskulturen ger  nio personer sin bild av vardagliga möten i spelvärlden. Rapporten handlar om onlinespel som sociala mötesplatser, gränsöverskridande gemenskap, möten med andra kulturer, utvecklade språkkunskaper och spelare som reser till varandra och träffas IRL. Men den handlar även om kulturkrockar, exkludering och sexualisering.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.