Om bibliotek på Flashback

Om bibliotek på Flashback borde vara ett uppsatsämne för en B/I-student!

Under Kultur och media/Litteratur hittar du t ex tråden Jag är bibliotekarie, fråga vad du vill

Det är användaren @jagokatten som driver tråden. Hen presenterar sig såhär:

”Jag får ofta intrycket av att folk i allmänhet inte har en aning om vad vi som jobbar på bibliotek faktiskt jobbar med. Därför får ni nu möjligheten att få reda på det.

Jag jobbar med IT, systemansvar, medieförsörjning för vuxna, fjärrlån och en del barnverksamhet på ett svenskt folkbibliotek. Vad vill ni veta?

Jag svarar på allt, men förbehåller mig rätten att vara sarkastisk.”

Och frågorna är på det hela ganska relevanta men visst finns det lite tramsigt också – det är ju Flashback det handlar om. Men det är också frågor som frågeställaren inte ansett sig kunna fråga på ett annat ställe än just Flashback. Typ frågan om bögporr på bibliotek. Svaren som @jagokatten ger är sådär tålmodiga och överseende som bara en en riktigt bra bibliotekarie ger. Det här är folkbildning 2020!

 

En kommentar

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.