Sociala media för kreativa bibliotek

I boken Social Media for Creative Libraries förklarar författaren Phil Bradley hur bibliotekarier och informationsspecialister kan använda digitala verktyg för att kommunicera mer effektivt, hur de kan lära allmänheten om sociala nätverk och hur biblioteken kan marknadsföra sin verksamhet snabbare, billigare och mer effektivt.

Phil Bradley brukar man träffa på konferensen Internet Librarian international i London där hans genomgångar av nyheter på sociala webbar, sökmaskiner etc brukar var en av höjdpunkterna.

Oavsett om du köper boken eller ej, kan du följa en presentation av dess innehåll via bokens YouTube-sida. Börja t ex med denna introduktion:

2 kommentarer

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.