Inspirationslabb vinner IFLAs marknadsföringspris

För 13 året har sektionen för marknadsföring och management utsett en vinnare av IFLAs marknadsföringspris. I år gick priset till kanadensiska Vancouver Public Library och deras kampanj för att starta ett så kallat inspirationslabb – Inspiration Lab. (Inspirationslabbet handlar om digital kreativitet , samarbete och berättande med högpresterande datorer, omvandling från analogt till digitalt, ljudstudior självpublicering  och redigeringsprogram).

På andra plats kom ett kinesiskt projekt – Tuan Time – Each library experience is a memorable treasure – Xiamen University Libraries. På tredje plats kom ett projekt kring pop up-bibliotek i Australien – Sunshine Coast Libraries.

Över 70 biblioteksprojekt deltog, förutom de tre vinnarna fick tio projekt hedersomnämnande. En interaktiv karta över de tävlande hittar du här.

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s