Stigfinnare på nya stigar

Idag tillbringade jag min sista (?) arbetsdag som länsbibliotekarie i Örebro län med att medverka i att staka ut framtiden för den regionala biblioteksverksamheten – om vi själva får bestämma. Ett 60-tal kollegor samlades i Ångermanländska Norrfällsviken för att fördjupa oss i Bibliotekslagens § 11 och i hur vi kan jobba med de nationella målen för litteratur- och läsfrämjande.

Och det är den här typen av processer jag kanske kommer att sakna mest när jag nu går över till kommunal verksamhet och blir bibliotekschef i Örebro. Det nya jobbet kommer att innebära nya utmaningar för mig. Förhoppningsvis kommer jag att fortsätta omvärldsbevaka och blogga.

Tack till alla gamla kollegor på länsnivå, speciellt Sylvia och elisabet – och det ska bli kul att arbeta med er på folkbiblioteken i Örebro kommun.!

Kommentera

