Pojkars läsning – fortsättningen

Kim Björk och Malin Pagels analyserar i sin högaktuella kandidatuppsats  ”Man ska använda böcker som kan vara intressanta för killar”  synsätt på läsning, läsfrämjande metoder och genus i projekt som riktat mot pojkar.

Det som undersöks berör problemet med pojkars minskade läsning och läsförståelse. Författarna är intresserade av hur de ansvariga för  bibliotekens läsprojekt ser på läsning, vilka läsfrämjande metoder denna syn leder till och hur projekten påverkas av att det är pojkar de riktar sig mot.

Även om projekten avidentifierats, så är ett av de undersökta projekten det här.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s