Konsten att göra en snygg marknadsföringsfilm för biblioteket

Ned Potter a.k.a The wikiman ger goda råd för hur biblioteken ska tänka när de gör snygga och billiga marknadsföringsfilmer och virtuella bibliotekspresentationer. Här är några iakttagelser:

  • Det ger bättre intryck om besökarna berättar om bibliotekets fördelar än att personalen gör det.
  • Anpassa filmen för att visa på YouTube.
  • Gör det enkelt, överarbeta inte och undvik sånt som blir snabbt föråldrat.
  • Inga långa filmer, max 5 minuter räcker.
  • Klippningen tar längre tid än själva filmningen.

Resultatet, från York University, ser du här:

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s