Om interaktionen mellan bibliotekspersonalen och besökarna

Bloggen A Searching Librarian har ett intressant inlägg om bemötande på bibliotek “I came to the library to get some information, not to have a conversation with the librarian” or, “The user experience in the library”
Det som tas upp i inlägget är exempel på hur interaktionen mellan biblioteksanvändaren och bibliotekspersonalen borde göras på bästa sätt och hur bibliotekspersonalen kan arbeta för att förbättra brukarnas erfarenheter från biblioteksbesöket.

Det finns en del intressanta exempel på forskning och lästips samt lite punkter att fundera på.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.