2 comments

  1. Jag tror på revolutionen. Sociala media är framtiden. Fler o fler, även av de mer tröga företagen/institutionerna inser detta. Men väldigt många har väldigt långt att vandra för att förstå vad det handlar om …. och de blir dessvärre akterseglade. Ett tips: Se till att skaffa er kunskaper, kompetens och medarbetare som brinner för detta – så har ni stora ”vinster” att kamma hem. CU online

  2. Jag kan bara instämma i vad föregående ”talare” skrev.

    Internationella undersökningar visar ju också att det sociala nätverkandet har gått om e-postanvändandet. Ett i sammanhanget läsvärt inlägg om PR och sociala media är detta: http://pr20.wordpress.com/2009/03/11/pr-arbetet-pa-sin-spets-nar-natverket-gar-om-e-posten/

    Likaså lär ju valet i år bli det sociala mediernas val, där våra politiker, sent omsider, kommer att använda dessa för att kommunicera med väljarna.

    Ni känner väl säkert också till att Library of Congress kommer att arkivera Twitter-tweets. Se t.ex. http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/05/05/AR2010050505309.html?wprss=rss_print Detta om något, sänder signaler om att sociala medier är här för att stanna och är en helt naturlig och integrerad del i människors vardag. Så den sociala media-revolutionen är långt ifrån bullshit 2.0😉

    //Nisse

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s