Phil Bradley ger dig 4 000 sökmotorer att hålla reda på

Phil Bradley har skrivit en artikel för AltSearchEngines om regionala sökmotorer. Han har i princip finkammat hela värden. Jag konstaterar att han hittat 18 från Nepal, 6 från Laos och hela 24 från Sverige! Danmark har 27, Norge har 34(!) och Finland 20.

USA, Storbritannien, Tyskland och Indien leder sökmotorligan.

Om man vill få mer detaljerad information om förhållanden i olika länder, menar Phil Bradley, att de här sökmototerna mycket väl matchar Google och Yahoo.

One comment

  1. Jag tvivlar inte på att lokala sökmotorer kan matcha G och Y på den lokala marknaden, men jag tror att de flesta användare endast vill använda sig av en sökmotor när de söker efter information.

    Personligen är jag mest van vid G och jag har den som startsida. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att byta, eftersom den ger mig resultat som jag alltid är nöjd med. Sen finns det kanske lokala sökmotorer som ger ett bättre resultat på en specifik fråga, men jag skulle inte ta mig tid att leta upp dem eftersom jag är så nöjd med G.

    Men jag tror lokala sökmotorer kommer att överleva eftersom de kan sälja reklamplats till de stora nätverken.

Kommentera

