Facebook är årets Second Life

Ni har säkert inte missat hypen kring Facebook.
Fredrik Wass skriver i Internetworld att Facebook är viktigare än Second Life.
Efter att ha hamnat på en öde järnvägsstation i Second Life har jag övergett min tjusige avatar DonPietro Volare. Hemma har vi ADSL vilket är på tok för långsamt för SL.

Däremot är det ganska kul med Facebooks alla applikationer, Lunarstorm för vuxna var det någon som sa.

Biblioteken då? Inget är så trist som ett övergivet SL-bibliotek. Jag väntar med spänning på biblioteksapplikationer på Facebook.

Och javisst, finns det redan en grupp för länsbiblioteket i Örebro län där. Än så länge finns det bara 3 medlemmar, men det finns plats för fler!

One comment

  1. Jag väntar också på de svanska biblioteksapplikationerna i Facebook. Men vem ska ta initiativ till att skapa dem? jag tror det blir enskilda initiativ till slut. Just nu finns ingen mer övergripande institution ser som sitt uppdrag att fixa detta🙂

Kommentera

